سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته

لنز های واید و تله در دوربین مدار بسته چه تفاوت هایی دارند؟

    نظر

هر دوربین مدار بسته از لنز مشخصی جهت تصویر برداری استفاده می کند . لنز ها بر اساس نوع و مدل ، قابلیت تصویر برداری با زاویه دید مختلف را دارند. هر کدام از این زاویه های دید ، عنوان ویژه خود را دارد . در این محتوا سعی می کنیم انواع لنز ها بر اساس زاویه دید را معرفی کنیم .

بطور کلی سه نوع لنز دوربین های مدار بسته از نظر زاویه دید به دسته زیر تقسیم می شوند :
1- لنز فیش آی
2- لنز تله فوتو
3- لنز واید
لنز های فیش آی – این لنز های زاویه دید وسیعی را پوشش می دهند ( حدود 180 درجه ) و برای تصویر برداری در مکان هایی که نیاز به دید سرتاسری داریم استفاده می شوند . فاصله کانونی لنز های فیش آی ، کمتر از 2 میلی متر است . معمولا تصاویر دوربین های فیش آی با نرم افزار مخصوص فیش آی قابل مشاهده هستند و کیفیت کمتری نسبت به دوربین های معمولی دارند .
لنز واید – زاویه دید لنز های واید بین 45 تا 120 درجه است . معمولا لنز های با فاصله کانونی 2.8 تا 10 میلی متری تصاویر واید تر یا باز تری ارائه می کنند . از تصویر دوربین های واید بیشتر برای کاربری های نظارتی استفاده می شود و این دوربین ها برای مکان هایی که در آنها به دید کلی نیاز داریم توصیه می شود .
لنز تله – زاویه دید لنز های تله معمولا کمتر از 45 درجه ات . لنز های با فاصله کانونی بالاتر از 10 میلیمتر تصاویر تله یا بسته تری ارائه می کنند . از دوربین های با لنز تله بیشتر برای کاربری های حفاظتی و در فضاهایی که نیاز به شناسایی افراد یا تصویر برداری از یک ناحیه مشخص داریم استفاده می شود .
البته انواع دیگری از لنز ها نیز وجود دارد اما در این محتوا تنها به معرفی لنز های مورد استفاده در حوزه دوربین های مدار بسته پرداختیم . جهت پوشش کامل تر محل مورد نظر که باید توسط دوربین مدار بسته تصویر برداری شود باید از لنز با زاویه دید مناسب استفاده کنیم .


. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.