سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته

نگارش مقاله برای وبسایت ها

    نظر

 


 

مقاله نویسی برای سایت چیست؟ چه اصولی دارد؟ با توجه به رشد چشمگیر فضای مجازی معمولا افراد برای خواندن مقالات به وبلاگ و وبسایت ها مراجعه می کنند. در صورتی که با نوشتن محتوا آشنایی نداشته باشید باید به این نکته توجه کنید که نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی، معرفی یک محصول یا خدمات، تولید محتوا برای صفحه وبسایت و مقاله نویسی برای سایت هر کدام اصول خاص خود را دارند

دلایل زیادی برای نوشتن وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی این است که شما هر محتوایی را که می نویسید باید هدف خاصی را دنبال کند. به عنوان مثال ، هدف یک بیانیه مطبوعاتی بسیار متفاوت از هدف یک مقاله خواهد بود.شما تا زمانی که ندانید هدف از نوشتن مقاله مورد نظرتان چیست بهتر است دست به نوشتن نبرید. برای آشنایی بیشتر با اصول مقاله نویسی برای سایت با ما همراه باشید.

آموزش مقاله نویسی برای سایت

در ابتدای امر باید مشخص کنید که برای چه کسانی باید مقاله بنویسید و به زبان ساده مخاطب هدف شما کیست؟ قرار است در چه مدت زمانی مقاله را بخوانند ، لحن گفتار و سبک نوشتن شما باید چگونه باشد؟ و چیزهای دیگری که باعث می شود شما یک مقاله مناسب برای سایت خود یا دیگران بنویسید.

اگر دستور خاصی برای نوشتن مقاله ندارید یا فرد سفارش دهنده چکیده اهداف خود را به شما ارائه نداده است و اطمینان ندارید که باید چه کاری را انجام بدهید، می توانید برای آشنایی با نحوه نوشتن این آدرس https://blog.copify.com/post/how-to-

مراجعه کنید. پس از مطالعه شما در خواهید یافت که باید چه بنویسید یا از فرد سفارش دهنده مقاله چه سوالاتی را بپرسید.

پس از ارائه ی چکیده مقاله باید به هدف مورد نظر که برای نوشتن مقاله در نظر گرفته شده است توجه کنید. اگر قرار است شما یک مقاله تبلیغاتی برای جلب مشتری برای خرید بنویسید عملکرد شما کاملا متفاوت است تا زمانی که قرار است یک مقاله ی آموزشی به عنوان متخصص برای آموزش افراد بنویسید.

طراحی سایت صرافی        طراحیسایتهتل    طراحیسایتآموزشگاهی

مخاطب هدف را فراموش نکنید

 

پس از تعیین هدف مقاله نویسی برای سایت ، مهمترین نکته این است که مخاطبان چه کسانی هستند. هرچه اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان در این بخش داشته باشید ، می توانید آنچه را که می نویسید متناسب با آنها شکل دهید.زبان شما در این قسمت بسیار مهم است ممکن است شما مقاله ای درباره موسیقی بنویسید مسلما زبان گفتار شما با هنگامی که در مورد بازنشستگان و تعدیل نیرو می نویسید متفاوت است. شما در این موقعیت می دانید که مخاطبان شما دیدگاه های مختلفی دارند، مشکلات متفاوتی داشته و اهداف مختلفی را در زندگی دنبال می کنند بنابراین وظیفه دارید که نوشته خود را براین اساس تنظیم کنید

به همین دلیل شناختن مخاطبان هدف کاملاً مهم است. شما باید بدانید که مشکلات آن ها چیست ، چه چیزهایی دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند ، از چه زبانی استفاده می کنند ، چه راه حل هایی می خواهند و چه چیزی واقعاً برایشان مهم است.

زبان و لحن گفتار

زبان و لحن گفتار یکی دیگر از موارد مهم در ارتباط با مقاله نویسی برای سایت است. زبان و گفتاری که شما در نظر می گیرید به عنوان اولویت نیست مهم است که مخاطب از شما انتظار داشته باشد با چه لحنی یا آن ها گویش می کنید. اگر به مقالات سایت های مختلف توجه کنید تضادی را که بین لحن گفتار در سایت مختلف وجود دارد را درک خواهید کرد که سلیقه ی مخاطبان چه تفاوتی با یکدیگر دارد.

سئوسایت                 

یک عنوان عالی انتخاب کنید

در حال حاضر به 2 میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد. این بدان معناست که شما باید در یک عرصه بسیار شلوغ مورد توجه قرار بگیرید و روش انجام این کار نوشتن یک عنوان شگفت انگیز است که بازار هدف شما نمی تواند آن را نادیده بگیرد.در اینجا دوباره ما به شناخت مخاطبان خود بازمی گردیم  زیرا شما باید دقیقاً زبان مناسب را برای جلب نظر آنها بدانید

اما نکات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک عنوان جالب توجه مورد توجه قرار دهید:  به جای یک لحن منفعل از یک لحن فعال و پر جنب و جوش استفاده کنید می توانید از کلمات قدرتمند و قوی بهره بگیرید با استفاده از این روش نوشته ی خود را قوی تر کرده این موقعیت باعث می شود که امکان کلیک کردن بر روی نوشته ی شما بالا برود

طراحیسایتخبری

یک ویژگی خاص را در تیتر خود قرار دهید. چرا مخاطب شما باید روی آن کلیک کند؟

برای جلب توجه مخاطبان از عنوان تیتر طنز استفاده نکنید ، مگر اینکه نوع مورد علاقه مخاطبان شما باشد. و اگر این کار را انجام دادید ، مطمئن شوید که مطالب با عنوان شما مطابقت داشته باشد در غیر این صورت مخاطبان احساس می کنند  که شما آن ها را فریب و فقط برای کلیک کردن این کار را انجام داده اید.

حداقل از یک کلمه کلیدی که می خواهید مقاله خود را براساس آن رتبه بندی کنید در عنوان به کار ببرید این برای سئو مقاله شما عالی است.

اعدادی که به صورت رقم نوشته می شوند جلب توجه می کنند و احتمالاً باعث کلیک بالای مخاطبان می شود. می توانید از اعداد برای برجسته سازی استفاده کنید مثلا 7 مرحله برای پختن یک کیک یا 15 درصد تخفیف برای خرید ، با این ترفند آن ها خواهند فهمید که قرار نیست یک مطلب طولانی را بخوانند و دقیقا می دانند چه می خواهند مطالعه کنند. شرکت طراحی سایت

لینک بدهید

هنگام مقاله نویسی برای سایت می توانید از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید. لینک داخلی زمانی است که به سایر پستها و صفحات سایت خود لینک می دهید و لینک خارجی به سایر وب سایتها لینک دارد.

لینک داخلی برای بهینه سازی موتور جستجوی شما بسیار جالب است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا مسیر خود را در سایت شما پیدا کرده و آن را ترسیم کنند. آنها همچنین بررسی می کنند که یک صفحه چند لینک داخلی دارد تا اهمیت آن را بسنجد.

لینک سازی خارجی به سئوی سایت شما کمک زیادی می کند.لینک  دادن به مطالب مفید در سایت دیگربه عنوان یک راه مناسب  برای مطرح کردن شما شما به عنوان یک یک سایت مرجع ، هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو است.

جلب توجه یا جذاب سازی CTA را فراموش نکنید

به یاد دارید که برای محتوای خود هدفی دارید؟اینجاست که می توانید مخاطب را راهنمایی کنید تا برای رسیدن به آن هدف اقدام کند.

نوشتن یکCTA عالی از بسیاری جهات شبیه به نوشتن یک عنوان جالب توجه است ، بنابراین مهم برای نوشتن CTA قوی ایجاد کنید که مورد توجه قرار گیرد.

 

علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که فضای سفید زیادی در اطراف CTA وجود دارد و برای جلب توجه بیشتر رنگی کرده تا صفحه برجسته کنید.در صورتی که این نکات را دنبال کنید ، می توانید مقالات جالبی را ایجاد کنید

اصول مقاله نویسی برای وب‌سایت

1- انتخاب موضوع مناسب

قطعاً اگر موضوع مقاله شما به قدر کافی جذاب و کاربردی نباشد، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. بهتر است قبل از نوشتن هر مقاله از علایق کاربران سایت خود بیشتر بدانید.

پیشنهاد می‌کنم ابتدا سری به سرچ کنسول وب‌سایت خود بزنیداین ابزار کمک می‌کند تا پر جستجو‌ترین عبارات وب‌سایت خود را ببنید. هر موضوعی که قصد دارید راجع به آن بنویسید را در گوگل سرچ کنید. در بخش زیر نتایج گوگل در Related Search به پیشنهادات گوگل هم توجه کنید.


2- درج عنوان جذاب

اگر مقاله‌ی شما ده‌ها بار در نتایج گوگل به کاربران نمایش داده شود اما دارای عنوان جذاب نباشد، کلیک زیادی دریافت نمی‌کند. عنوانی برای مقاله بنویسید که :

گویای محتوای مقاله باشد.

جذاب باشد و کاربر را به خواندن مقاله وادار کند.

طولانی یا خیلی کوتاه نباشد.

سعی کنید از کلمات سوالی مثل چرا، چطور، چگونه یا اعداد و یا عباراتی مثل بهترین، بیشترین و… در عنوان اصلی استفاده کنید.

3- متن مناسب مقاله

پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان محتوای سایر وب‌سایت‌ها را کپی نکنید. برای کاربرانی که در یک حوزه‌‌ی مشخص مطالعه می‌کند بعد از مدتی به راحتی مقاله‌ی کپی قابل شناسایی است. همچنین محتوای کپی موجب جریمه‌ شدن سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل می‌شود!

از نظر کمیت مقاله سعی کنید زیر 300 کلمه ننویسید. زیرا یک مقاله‌ی کوتاه حرف زیادی برای گفتن ندارد و موارد زیادی را بررسی نکرده است. معمولاً یک مقاله‌ی مناسب بیش از 900 کلمه دارد.

مقاله‌ی شما باید دارای نکات دقیق، موثق و کاربردی باشد. وقتی می‌گوییم 900 کلمه بنویسید منظورمان این نیست که فقط با کلمات بازی کنید. کاربر برای کسب اطلاعات مشخصی وارد این صفحه از وب‌سایت شده است.

4- نگارش صحیح محتوا

محتوا شما باید برای کاربران و موتورهای جستجو خوانا باشد. خوانایی مقاله وابسته به موارد زیر است:

محتوای شما باید دارای یک عنوان اصلی و چند زیر عنوان باشد.

کل محتوا دارای پاراگراف بندی مناسب باشد.

بعد از اتمام هر جمله، آن را با نقطه، علامت سوال یا تعجب ببندید.

از نظر املایی صحت کلماتی که شک دارید را بررسی کنید.

از نظر نگارشی تمام علائم نگارشی که به خواناشدن محتوا کمک می‌کند را رعایت کنید. مثل ویرگول، نیم‌فاصله و

طراحی فروشگاه اینترنتی      طراحی سایت      

اصول سئو در مقاله نویسی

 

با توجه به اینکه بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سنگ بنای تجارت مدرن است.رعایت سئو در مقاله امر بسیار مهمی است. 5 اصل مهم سئو در مقاله نویسی مهم است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم

بهینه سازی یا سئو کلمات کلیدی

اگر سئو SEO یه عنوان لنگر و تکیه گاه کسب و کار آنلاین باشد ، کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. برای تأثیر بیشتر بر الگوریتم های موتور جستجوی Google ، هر صفحه در وب سایت شما باید از استراتژیکلمات کلیدی با دقت طراحی شده پیروی کنید.

عناوین

برچسب های عنوان عنصر دوم در سئو است که شما باید در نظر بگیرید زیرا الگوریتم های موتور جستجو عناوین شما را تجزیه و تحلیل می کنند تا موضوع را تشخیص دهند و آن را در میان پست های مشابه قرار دهند. کلمات کلیدی از این نظر نقش اصلی را دارند.

توضیحات متا

اگرچه کلمات کلیدی متا دیگر در دنیای جستجوگرها تاثیری نمی گذارند ، سایر ویژگی ها مانند توضیحات متا هنوز هم یک همکاری کننده بهینه سازی قدرتمند است. یک کاربر متوسط قبل از باز کردن یک صفحه وب به دو چیز نگاه می کند - عناوین و توضیحات متا.

طراحی سایت در تهران

محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید

شما می توانید تک تک ترفندهای جستجوگرها را در دنیا بیاموزید و به کار بگیرید ، اما تا زمانی که محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود منتشر نکنید ، به شما در جذب بازدید کمک نمی کند.

حسابرسی SEO

هنگام مقاله نویسی برای سایت،  اگر بخواهید در دراز مدت همان سطح از بهره وری وب سایت را حفظ کنید ، حسابرسی منظم سئو اجباری است. هر چند وقت یک بار باید کل وب سایت را بررسی کنید و نقاط ضعیفی را پیدا کنید که سرعت شما را کند می کنند.